TVP
Třídní vzdělávací program a doplňkové činnosti k jednotlivým integrovaným blokům - MODRÁ TŘÍDA
I.Integrovaný blok
"Objevujeme barevný svět duhy"
Naše záměry a cíle:
- seznámíme děti s prostředím, do kterého přichází – děti seznámíme se svou značkou, svým místem, budeme se učit, kam co patří – starší děti samostatně, mladší s pomocí učitelky, budeme děti učit orientovat se v prostorách třídy a mateřské školy,
- naučíme děti vnímat režimové uspořádání dne – postupně se naučíme vnímat, kdy děláme jakou činnost, kdy stolujeme, jdeme ven…
- podpoříme rozvoj hygienických návyků a jejich upevňování – povedeme děti k návyku správného postupu při mytí, utírání rukou, k čistění nosu
- povedeme děti k projevování svých potřeb a povedeme děti k vyjadřování svých pocitů – podpoříme dovednost říci o pomoc či radu, citovou podporu, vyjádřit pocit, náladu .
- podpoříme komunikaci dětí v souvislosti s vytvářením nových vztahů v kolektivu –budeme rozvíjet navazování přátelských vztahů pomocí rozhovoru, dramatických i spontánních her
- společně s dětmi si vytvoříme pravidla společného soužití a povedeme děti ke schopnosti společná pravidla přijímat a dodržovat – pravidlo bezpečné rychlosti, pravidlo domluvy pusou, pravidlo úklidu použitých hraček, pravidlo počtu dětí u hry, pravidlo zvednuté ruky
- seznámíme děti se všemi, kteří o ně pečují, přiblížíme jim jejich úlohu v péči o ně –povedeme děti ke znalosti jména paní učitelek, paní asistentky, paní uklizečky
- povedeme děti k vnímání přírody, života v ní – povedeme děti k ochraně přírody, zájmu o přírodu živou a neživou
„Babka Kořenářka“
- budeme vytvářet a posilovat pozitivní vztah k přírodě, k prostředí ve kterém žijeme – budeme si rozšiřovat své poznatky o tom, co přírodě prospívá a co ji ubližuje
- budeme v dětech pěstovat odpovědnost za své chování k okolí – budeme si vysvětlovat, jak i my můžeme o přírodu pečovat
- seznámíme děti s prostředím zahrady a blízkým okolím – budeme děti seznamovat s teoretickými i praktickými poznatky o tom, co zahrada poskytuje a potřebuje
- budeme rozpoznávat listy, šišky, plody… dle tvaru a přiřazovat k rostlinám –vysvětlíme si význam plodů rostlin
- zaměříme se na plody zahrady (ovoce, zelenina, bylinky) – znalost a význam pro zdraví člověka
- budeme pozorovat a rozlišovat zvířata domácí, volně žijící – budeme mluvit o významu zvířat pro život lidí, o péči o ně
„Sovička Jůla“
- budeme rozvíjet u dětí pohybové dovednosti s posílením tělesného zdraví a uvědoměním si vlastního těla – budeme provádět zdravotní cvičení s různou motivací a různým náčiním, hrát pohybové hry a zaměříme se na dovednost chůze v přiměřeném tempu, běhu v různém bezpečném terénu, skoku …
- povedeme děti k osvojení si poznatků a dovedností důležitých k podpoře zdraví a bezpečí - budeme se učit rozeznávat, co je pro naše zdraví přínosné a co nám škodí, co je nebezpečné
„Medvídek Míša“
- povedeme děti k osvojení si poznatků o bezpečném chování v prostorách školy, na zahradě i mimo mateřskou školu, použijeme vesty na vycházku… - zaměříme se na osvojení si pravidel bezpečné chůze v prostorách třídy a školy, pravidel bezpečného pohybu na zahradním nářadí, osvojíme si pravidla bezpečné jízdy na dopravním hřišti, budeme si vysvětlovat pravidla bezpečné chůze a pohybu kolem vozovky
- budeme se vzájemně respektovat a vytvářet si kamarádské vztahy – podpoříme vzájemnou komunikaci a respekt
- budeme se učit starat se o vše co nás obklopuje, naše prostředí, hračky – povedeme děti k ohleduplné manipulaci s hračkami, péči o interiér naší třídy, péči o zahradu, pomocí piktogramu se budeme učit šetřit s vodou, papírem… a budeme třídit odpady
„Hrošík Logík“
•Budeme rozvíjet jemnou motoriku mluvidel
•Budeme rozvíjet jemnou motoriku ruky
•Děti budou vnímat pomocí všech smyslů
•Podpoříme u dětí koordinaci oka a ruky
•Děti budou napodobovat jednoduchý pohyb podle vzoru
Doplňkové činnosti k I.integrovanému bloku:
- společná zahajovací schůzka s následnými třídními schůzkami a ochutnávkou z našeho jídelníčku
- výlety po okolí MŠ
- společná zahradní slavnost s rodiči u příležitosti zahájení nového školního roku - více inforamcí sdělíme
- divadlo v MŠ
Jaké konkrétní činnosti budeme s dětmi realizovat, naleznete na naší nástěnce v šatně.