Mateřská škola DUHA Soběslav,
sídliště Míru 750
Soběslav 39201
tel.: +420 607 000 983
email: info@msduhasobeslav.cz
V tomto období vzděláváme děti dle cílů ve II.IB vycházejících z TVP:
II.Integrovaný blok:
„S PODZIMNÍČKEM ČARUJEME, JAKOU BARVOU MALUJEME? "
Naše záměry, cíle:
1. pobytem na zahradě školy a v přírodě chceme podpořit tělesný rozvoj a zdraví dětí
2. zdravotním cvičením budeme podporovat správné držení těla
3. zaměříme se na uvolnění ruky, podporu hrubé i jemné motoriky
4. budeme se učit ovládat dechové svalstvo, sladit pohyb se zpěvem (rytmizace)
5. zaměříme se na komunikaci s vrstevníky i dospělými v rámci doznívání adaptačního procesu (domluvit se slovy)
6. budeme se učit pojmenovat většinu toho, čím je dítě obklopeno
7. budeme se učit správně vyslovovat
8. maximálně podpoříme rozvoj tvořivosti a fantazie při práci s přírodninami, ovocem a zeleninou v různých činnostech (konstruktivních, výtvarných, hudebních, pohybových a dramatických)
9. budeme u dětí rozvíjet základní předmatematické představy (tvary, velikost, orientace v číselné řadě, číslovka – počet)
10. budeme se učit přemýšlet a uvažovat a své myšlenky a úvahy vyjádřit (zobecňovat- ovoce, zelenina, rozdílné znaky, labyrinty)
11. budeme podporovat rozvoj paměti vhodnými aktivitami (básničky, říkanky písničky, vyprávění, dramatizace apod.)
12. budeme se učit přijímat a uzavírat kompromisy, řešit konflikt dohodou
13. budeme se učit zvládnout život v MŠ, aktivně zvládat požadavky života školy
14. budeme se učit vyjádřit a zhodnotit zážitky (výstava, divadlo, koncert)
15. budeme děti učit vnímat, že změny jsou přirozené a samozřejmé, přizpůsobovat se jim
„Babka Kořenářka“
1. budeme v dětech pěstovat odpovědnost za své chování k okolí (třídění odpadu….)
2. budeme se učit pojmenovávat plody, poznávat je zrakem, hmatem, čichem, chutí, přiřazovat je k rostlinám a znát jejich význam a užitek
3. povedeme děti k elementárnímu chápání proměn v přírodě (roční období)
4. povedeme děti k elementárnímu chápání proměn v přírodě (roční období)
„Sovička Jůla“
1. budeme podporovat fyzickou zdatnost prostřednictvím vycházek do přírody a okolí města
2. budeme dětem vštěpovat základy zdravého životního stylu prostřednictvím spolupodílení se na přípravě jídla (příprava pomazánek, moštování, slavnosti…..)
„Medvídek Míša“
1. budeme se učit dodržovat společně vytvořená pravidla a společenské normy chování
2. budeme se učit navzájem si pomáhat, spolupracovat s ostatním
Jaké činnosti využijeme?
1. lokomoční pohybové činnosti v různém prostředí
2. nelokomoční pohybové činnosti a jiné ( turistika, sezónní činnosti, hry)
3. manipulační činnosti a jednotlivé úkony s hračkami, předměty, nástroji a různým materiálem
4. zdravotně zaměřené činnosti (uvolňovací, dechové, průpravné a relaxační cvičení, tanec v 2/4 rytmu)
5. příležitosti a činnosti směřující k ochraně zdraví a vytváření zdravých životních návyků
6. poslech čtených a vyprávěných příběhů a pohádek, sledování divadelních pohádek a příběhů
7. společná setkávání, povídání, sdílení a aktivní naslouchání druhému
8. přípravy a realizace společných zábav a slavností
9. tvůrčí činnost – výtvarné, pracovní , hudebně pohybové
10. poučení o nebezpečných situacích a o způsobech, jak se před nimi chránit (zvířata, houby, povětrnostní jevy)
11. práce s literárními texty a obrazovým materiálem (encyklopedie, zásobník)
Doplňkové činnosti k II. integrovanému bloku
---------------------------------------------------------------------------------------------------
My jsme děti, malé děti.
My chodíme do školky.
Hrajeme si, povídáme,
půjčujem si pastelky.
Stavíme a montujeme,
Venku všecno zkoumáme.
Zvědaví jsme, neposední,
ŽLUŤÁSCI si říkáme.
Ranní rituál
Dobré ráno, dobrý den,
začneme ho s úsměvem.
Pustíme sem čerstvý vzduch,
v zdravém těle- zdravý duch.
Stoupneme si vedle sebe,
pohladíš mě a já tebe.
Za ruce se chytíme,
do kolečka chodíme.
Je fajn, že se rádi máme,
no a teď si zamáváme.
Slušné chování
Jestli se chceš slušně chovat,
musíš za vše poděkovat.
Když chceš nutně něco mít,
měl bys o to poprosit.
Dobré ráno, dobrý den,
bez rozdílů říkej všem.
Při kašli a při zívání
ústa si svá zakryj dlaní.
Rozdělit se neváhej,
druhým lidem pomáhej.
Jazyk nikdy nevyplazuj,
věci na zem nepohazuj.
Už to umím, už to znám,
slušné chování já mám.
Přišel podzim, hrušky zrají, (chůze na místě)
jablka se červenají. (hlazení po tvářích)
Plný koš jich natrhám, (velké kruhy rukama)
každému z vás jedno dám. (ukazování prstem)
Natáhnu se pro jablíčko, (na špičky, natahujeme jednu, druhou ruku)
natáhnu se pro hruštičku, (natahování jedné, druhé ruky do stran)
všechny srovnám do košíčku. (dřep, pohyb srovnávání na zemi)
Foukání do bublin
https://www.rodina.cz/clanek7911.htm
„Dny v týdnu“
Každý den má svoje jméno,
To je třeba věděti!
Kubo, Kláro, Magdaléno
říkejte si z paměti:
PONDĚLÍ je po NEDĚLI,
Potom přijde ÚTERÝ.
Kdybyste to zapomněli,
Zeptejte se u Věry.
Věra ví, že pak je STŘEDA,
ta je vždy uprostřed.
Opravdu se STŘEDA nedá
Posunout vzad ani vpřed.
Po středě je ČTVRTEK V řadě,
Je to v týdnu čtvrtý den.
Kdo má všech pět pohromadě,
už se těší na VÍKEND.
Básnička o žluté
Žlutá ta hřeje
Žlutá se směje
Slunko škádlí ze své výšky
kuřata i pampelišky
žlutým prstem lechtá smíšky
pod krčkem i pod bříšky
A když večer pluje zpátky
ještě vklouzne za mláďátky
zadýchá jim pelíšky
Svolávací říkanka
Ať jsi, kdo jsi, pojď si hrát, pojď si hrát.
Tady tě má každý rád, každý rád.
Malý nebo velký, holka nebo kluk,
udělej teď s námi kruh.
Vytleskání slabik+určení počtu slabik Typ: JPG obrázek, Velikost: 80.95 kB
Jiná hláska Typ: JPG obrázek, Velikost: 35.98 kB
Skládání z papíru- zajíc Typ: JPG obrázek, Velikost: 28.78 kB
Skládání z papíru-liška Typ: JPG obrázek, Velikost: 36.39 kB
Skládání z papíru-medvěd Typ: JPG obrázek, Velikost: 34.99 kB
doplnění svislých a vodorovných čar Typ: JPG obrázek, Velikost: 146.8 kB
Svátek má Jitka
Státní svátky a významné dny na dnešek:
Zítra má svátek Mikuláš
Prosinec naleje a leden zavěje.
Po svaté Barboši střez nosu i uší.