Domácí vzdělávání a inspirace

 V tomto období vzděláváme děti dle cílů ve II.IB vycházejících z TVP:

II.Integrovaný blok:         

„S PODZIMNÍČKEM ČARUJEME, JAKOU BARVOU MALUJEME? "

Naše záměry, cíle:
1. pobytem na zahradě školy a v přírodě chceme podpořit tělesný rozvoj a zdraví dětí
2. zdravotním cvičením budeme podporovat správné držení těla
3. zaměříme se na uvolnění ruky, podporu hrubé i jemné motoriky
4. budeme se učit ovládat dechové svalstvo, sladit pohyb se zpěvem (rytmizace)
5. zaměříme se na komunikaci s vrstevníky i dospělými v rámci doznívání adaptačního procesu (domluvit se slovy)
6. budeme se učit pojmenovat většinu toho, čím je dítě obklopeno
7. budeme se učit správně vyslovovat
8. maximálně podpoříme rozvoj tvořivosti a fantazie při práci s přírodninami, ovocem a zeleninou v různých činnostech (konstruktivních, výtvarných, hudebních, pohybových a dramatických)
9. budeme u dětí rozvíjet základní předmatematické  představy (tvary, velikost, orientace v číselné řadě, číslovka – počet)
10. budeme se učit přemýšlet a uvažovat a své myšlenky a úvahy vyjádřit (zobecňovat- ovoce, zelenina, rozdílné znaky, labyrinty)
11. budeme podporovat rozvoj paměti vhodnými aktivitami (básničky, říkanky písničky, vyprávění, dramatizace apod.)
12. budeme se učit přijímat a uzavírat kompromisy, řešit konflikt dohodou
13. budeme se učit zvládnout život v MŠ, aktivně zvládat požadavky života školy
14. budeme se učit vyjádřit a zhodnotit zážitky (výstava, divadlo, koncert)
15. budeme děti učit vnímat, že změny jsou přirozené a samozřejmé, přizpůsobovat se jim

„Babka Kořenářka“
1. budeme v dětech pěstovat odpovědnost za své chování k okolí (třídění odpadu….)
2. budeme se učit pojmenovávat plody, poznávat je zrakem, hmatem, čichem, chutí, přiřazovat je k rostlinám a znát jejich význam a užitek
3. povedeme děti k elementárnímu chápání proměn v přírodě (roční období)
4. povedeme děti k elementárnímu chápání proměn v přírodě (roční období)

„Sovička Jůla“
1. budeme podporovat  fyzickou zdatnost prostřednictvím vycházek do přírody a okolí města
2. budeme dětem vštěpovat základy zdravého životního stylu prostřednictvím spolupodílení se na přípravě jídla (příprava pomazánek, moštování, slavnosti…..)

„Medvídek Míša“
1. budeme se učit dodržovat společně vytvořená pravidla a společenské normy chování
2. budeme se učit navzájem si pomáhat, spolupracovat s ostatním
 
Jaké činnosti využijeme?
1. lokomoční pohybové činnosti v různém prostředí
2. nelokomoční pohybové činnosti a jiné ( turistika, sezónní činnosti, hry)
3. manipulační činnosti a jednotlivé úkony s hračkami, předměty, nástroji a různým materiálem
4. zdravotně zaměřené činnosti (uvolňovací, dechové, průpravné a relaxační cvičení, tanec v 2/4 rytmu)
5. příležitosti a činnosti směřující k ochraně zdraví a vytváření zdravých životních návyků
6. poslech čtených a vyprávěných příběhů a pohádek, sledování divadelních pohádek a příběhů
7. společná setkávání, povídání, sdílení a aktivní naslouchání druhému
8. přípravy a realizace společných zábav a slavností
9. tvůrčí činnost – výtvarné, pracovní , hudebně pohybové
10. poučení o nebezpečných situacích a o způsobech, jak se před nimi chránit (zvířata, houby, povětrnostní jevy)
11. práce s literárními texty a obrazovým materiálem (encyklopedie, zásobník)

Doplňkové činnosti k II. integrovanému bloku

  • výstava chovatelů - drobného zvířectva ve městě
  • hrátky s flétničkou
  • hrátky s angličtinou
  • výlety do přírody do okolí Soběslavi
  • podzimní slavnosti v MŠ během dvou týdnů na třídách
  • návštěva knihovny

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Uvítací básnička

My jsme děti

My jsme děti, malé děti.

My chodíme do školky.

Hrajeme si, povídáme,

půjčujem si pastelky.

Stavíme a montujeme, 

Venku všecno zkoumáme.

Zvědaví jsme, neposední,

ŽLUŤÁSCI si říkáme.

 

Ranní rituál

Dobré ráno, dobrý den,

začneme ho s úsměvem. 

Pustíme sem čerstvý vzduch,

v zdravém těle- zdravý duch.

Stoupneme si vedle sebe,

pohladíš mě  a já tebe.

Za ruce se chytíme,

do kolečka chodíme.

Je fajn, že se rádi máme,

no a teď si zamáváme.

 

Slušné chování

Jestli se chceš slušně chovat,

musíš za vše poděkovat.

Když chceš nutně něco mít,

měl bys o to poprosit.

Dobré ráno, dobrý den,

bez rozdílů říkej všem.

Při kašli a při zívání

ústa si svá zakryj dlaní.

Rozdělit se neváhej,

druhým lidem pomáhej.

Jazyk nikdy nevyplazuj,

věci na zem nepohazuj.

Už to umím, už to znám,

slušné chování já mám.

Podzim

Přišel podzim, hrušky zrají,    (chůze na místě)

jablka se červenají.                  (hlazení po tvářích)

Plný koš jich natrhám,             (velké kruhy rukama)

každému z vás jedno dám.     (ukazování prstem)

Natáhnu se pro jablíčko,          (na špičky, natahujeme jednu, druhou ruku)

natáhnu se pro hruštičku,        (natahování jedné, druhé ruky do stran)

všechny srovnám do košíčku. (dřep, pohyb srovnávání na zemi)

 

 

Písničky:

Pracovní lity:

 

 

Dny v týdnuSprávný úchop tužky/pastelky

Foukání do bublin

https://www.rodina.cz/clanek7911.htm

„Dny v týdnu“

Každý den má svoje jméno,

To je třeba věděti!

Kubo, Kláro, Magdaléno

říkejte si z paměti:

PONDĚLÍ je po NEDĚLI,

Potom přijde ÚTERÝ.     

Kdybyste to zapomněli,

Zeptejte se u Věry.

Věra ví, že pak je STŘEDA,

ta je vždy uprostřed.

Opravdu se STŘEDA nedá

Posunout vzad ani vpřed.

Po středě je ČTVRTEK V řadě,

Je to v týdnu čtvrtý den.

Kdo má všech pět pohromadě,

už se těší na VÍKEND.

Básnička o žluté

Žlutá ta hřeje

Žlutá se směje

Slunko škádlí ze své výšky

kuřata i pampelišky

žlutým prstem lechtá smíšky

pod krčkem i pod bříšky

A když večer pluje zpátky

ještě vklouzne za mláďátky

zadýchá jim pelíšky

 

Svolávací říkanka

Ať jsi, kdo jsi, pojď si hrát, pojď si hrát.

Tady tě má každý rád, každý rád.

Malý nebo velký, holka nebo kluk,

udělej teď s námi kruh.

Vytleskání slabik+určení počtu slabik Typ: JPG obrázek, Velikost: 80.95 kB

Jiná hláska Typ: JPG obrázek, Velikost: 35.98 kB

Skládání z papíru- zajíc Typ: JPG obrázek, Velikost: 28.78 kB

Skládání z papíru-liška Typ: JPG obrázek, Velikost: 36.39 kB

Skládání z papíru-medvěd Typ: JPG obrázek, Velikost: 34.99 kB

doplnění svislých a vodorovných čar Typ: JPG obrázek, Velikost: 146.8 kB